Varsinais-Suomen Tietojenkäsittely-yhdistys ry – tuttavallisesti Vätsky – on vuonna 1967 perustettu aatteellinen yhdistys. Sen tarkoituksena on toimia tietotekniikan parissa työskentelevien henkilöiden, yhteisöjen ja yhteistyökumppanien aktiivisena yhdyssiteenä ja vaikutuskanavana Varsinais-Suomen talousalueella.

Yhdistys järjestää jäsenilleen koulutusta ja virkistystoimintaa. Se pyrkii edesauttamaan ja kehittämään alan koulutusta, tutkimusta ja työllisyyttä. Se pyrkii vaikuttamaan tietotekniikan käyttöön ja kehitykseen sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Valtakunnallinen vaikuttaminen tapahtuu alan kattojärjestön TIVIA ry:n ja sen yhteistyökanavien kautta.

VSTKY:n jäsenet ovat

• ICT-alan ammattilaisia
  • opiskelijoita
  • muita alasta kiinnostuneita henkilöitä ja perhejäseniä
  • alalla toimivia ja tietotekniikkaa hyödyntävia yrityksiä tai niiden osastoja.

VSTKY:llä on tällä hetkellä n. 500 jäsentä. Yhdistykseen voi liittyä joko TIVIAn kautta tai liittymällä paikallisjäseneksi.

VSTKY tarjoaa kaikille jäsenilleen seuraavia etuja:

• paikalliset teemaillat ja seminaarit
  • paikalliset jäsentilaisuudet (kulttuuria, urheilua, excursioita, illanviettoja)
  • mahdollisuuden osallistua oman yhdistyksen toimintaan aktiivina

Täältä löydät aikaisemmin julkaisemiamme jäsenlehtiä